torsdag den 18. marts 2010

A BIG pile of OLD

Når man er i tyverne lyder det ikke sandsynligt når en ældre person fortæller, at trods det efterhånden grå og rynkede ydre, findes der stadig en ung sjæl indeni. Det lyder bare ikke særlig troværdigt når en kvinde med blåt hår siger, at der stadig bor en 18-årig pige i hendes hoved.

Men ak – det er begyndt at gå op for mig at det sikkert er rigtigt at det er sådan. Godt nok er mit hår hverken gråt (gud velsigne L'Oreal) eller blåt endnu, men rynkerne er begyndt at spinde sit væv ved mine øjne og, må jeg desværre indrømme, andre steder på min krop. Ligesom jeg godt kan mærke at mit syn også er begyndt at bære et vist præg af fremskreden alder. Det er sgu lidt svært at bevare optimismen når man føler sig som "a big pile of old" og man må konstatere at "it's all going south".

OK – vi bliver alle ældre og når det kommer til stykket er alternativet jo heller ikke acceptabelt vel! Så summa summarum, må vi vist hellere se at få fundet en måde at affinde os med det. Faktisk tror jeg at det kan virke decideret foryngrende at have affundet sig med det, men hvordan gør man lige?? 

Jeg føler mig altid yngre og friskere når jeg har gjort noget godt for mig selv, f.eks. når jeg har givet mig selv en lille spa-oplevelse hjemme i mit eget badeværelse, sådan med exfolierende shower gel over hele kroppen, fodbad og lækker fod creme, ansigtsmaske og i det hele tager lidt lækker sund mad – lidt men godt. Den bedste foryngrelseskur jeg kender er dog alligevel god sex, masser af det og masser af latter og gode oplevelser generelt.

Jeg har lige haft et par dejlige dage med den slags indhold og jeg må indrømme at lige nu føler jeg mig ikke som "a big pile of old". Næste gang den følelse kommer snigende, arrangerer jeg igen noget selvforkælelse – det hjælper nemlig!

Til slut vil jeg bare sige; se på disse to fantastiske kvinder, Susse Wold bliver 72 til november og Jane Fonda bliver 73 til december. Kald mig bare naiv, men jeg vælger at tro de ældes naturligt og med ynde.

0 kommentarer:

 
Lavendelhuset - Templates Novo Blogger