mandag den 29. marts 2010

Pyha sikke en dag

Så så man lige mig lørdag morgen kl. 8.30……. Riiiiiiing…. Mor er i telefonen, hun siger ”hvad tid var det lige du skulle mødes med veninderne til brunch”? ”Øhhhh kl. 11.00 var det da vist”, jeg havde jo sat vækkeuret på snooze et par gange og var rimelig søvndrukken. ”Nååååå” sagde hun ”jeg synes du sagde kl. 10.00 da vi talte sammen i går”, ”Neeeejjjjiiii det tror jeg bestemt ikke” Kors i hytten! Jeg må hellere checke kalenderen. Fumle fumle ud af sengen med mor i røret, i klemme mellem hage og skulder, fiske kalenderen frem fra arbejdstasken og slå op. For fanden da, hun havde jo ret min mor. ”MOOAR jeg ringer til dig senere, jeg har travlt DET ER KL. 10.00 jeg skal være på Sønder Boulevard!!!!!”.

Pyyyyhaa, sætte vand over til kaffe, kan ikke forlade huset uden en kop kaffe. På badeværelset, i tøjet, drikke kaffen ved toiletbordet mens jeg make-upper og forsøger at komme til at se nogenlunde frisk ud og bare en lille smule opvakt – hmmm hård opgave denne morgen.

Af sted til stationen i pisse-øse-regnvejr, på cykel med paraply. Kun for at finde ud af at der ikke kører tog ARGH %&¤#*!!!!! Næh nej ikke et eneste S-tog før om TO UGER!!!! Sporet skal bygges om. Nå, vente i 10 minutter på en S-togs-bus som skal kører alle passagerer fra Holte til Gentofte, med stop på alle stationer derimellem. Endelig springer jeg på S-toget i Gentofte kl. ca. 10.10 – ”Glitterfisserne” har fået besked om at jeg er forsinket. Øver mig på vejen i at trække vejret dybt, og i at tænke positive tanker. Ved jo godt at jeg ikke kan gøre noget og at det ikke tjener til noget godt at blive hysterisk og uhøflig overfor intetanende, søde og rare fremmede. Havde heldigvis husket mit headset til mobilen og kunne lytte til Mads og Monopolet. Ahhhh det hjalp og da jeg endelig dukkede op på Café Dyrehaven på Sønder Boulevard, hvor Glitterfisserne var godt i gang med deres Eggs Benedikt og jeg kunne kaste mig over en latte, sænkede freden og lykken sig atter over mig.


Fra Café Dyrehaven gik vi på luksusloppemarked i Øksnehallen – Joooooh der var da ind i mellem nogle spændende ting og sager, men jeg var måske en anelse skuffet. Jeg længes dybt og inderligt efter Notting Hill på en lørdag formiddag – se det er lykken. Da vi blev trætte af lopperne, var det efterhånden blevet cocktail-tid og hvis der var noget arrigskab tilbage i mig, blev det fuldkommen udslettet af, først en Mojito Royal og dernæst en Straberry Daiquiri – Mmmmmm!!!!

Tak kære Glitterfisser, for nogle hyggelige og sjove timer i jeres selskab.

0 kommentarer:

 
Lavendelhuset - Templates Novo Blogger